Polecane

97% dojrzałych kobiet nie zamieściłoby w internecie selfie w kostiumie kąpielowym. Oto wyniki badania „Moda dla kobiet po pięćdziesiątce”.

Dzisiaj bardziej naukowo – trafiły do nas wyniki badań „Moda dla kobiet po pięćdziesiątce”, które przeprowadzono w Wielkiej Brytanii na zlecenie firmy odzieżowej JD Williams. Ponad 2000 kobiet 50+ (oraz dla porównania, ponad 500  kobiet w wieku 18-19 lat) odpowiedziało na serię pytań dotyczących mody, wizerunku, zakupów i starzenia. Ciekawe jesteśmy czy Wy, polskie pięćdziesięciolatki, macie podobne zdanie jak Brytyjki. Dajcie znać z którymi stwierdzeniami się zgadzacie, a które wydają Wam się dalekie od rzeczywistości! Oto wybrane wnioski z raportu:

MODA / STYL

  • 71% kobiet 50+ bardziej ceni w ubraniach wygodę niż dobry styl.
  • 20% respondentek twierdzi, że znajduje w popularnych sklepach coś odpowiedniego dla siebie (przy czym warto zaznaczyć, że w UK 90% firm odzieżowych widzi największy wzrost sprzedaży właśnie w sektorze 50+).
  • 66% kobiet biorących udział w badaniu życzyłoby sobie, aby w sklepach pojawiło się więcej ubrań dedykowanych dla nich (i ich figur).

URODA / ZDROWIE / CIAŁO

  • jedynie 10% dojrzałych kobiet przyznaje, że martwi się zmarszczkami
  • 77% kobiet 50+ deklaruje, że nigdy nie zrobiłyby sobie operacji plastycznej.
  • 97% dojrzałych kobiet nie zamieściłoby w internecie swojego zdjęcia w kostiumie kąpielowym.
  • 91% boi się problemów zdrowotnych związanych z procesem starzenia (przede wszystkim utraty niezależności oraz problemów z pamięcią).
  • co ciekawe, przekonanie o pięknie własnego ciała jest wyższe wśród pięćdziesięciolatek niż wśród kobiet trzydziesto- i czterdziestoletnich.

WIZERUNEK

  • blisko 3 na 5 kobiet 50+ uważa, że ich grupa wiekowa jest wystarczająco reprezentowana w telewizji i prasie.
  • 76% dojrzałych kobiet jest przekonana, że ich grupa wiekowa jest też niedoreprezentowana w reklamach.

Podstawowy wniosek z wyników tych badań – droga branżo modowa, czas się obudzić i dostrzec coraz silniejszą, bogatszą i stylową grupę!

zara.jpg

STYLISSIMA

...aby otrzymywać najnowsze wpisy prosto na skrzynkę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *